Manažerské a konfliktní rozhovory v praxi
Jak komunikovat a vycházet s problémovými zaměstnanci
Datum konání: 7. 4. 2021-8. 4. 2021 Dovednosti pro manažery
Představení semináře:
Stává se vám, že vaši podřízení či kolegové nechtějí z nějakého „nevysvětlitelného“ důvodu dělat úkoly způsobem, který je vyžadován nadřízeným či managementem? Nechtějí akceptovat nové postupy a změny, jsou k nim rezistentní? Potřebujete formou rozhovoru změnit chování i výkon zaměstnance?
Manažerské rozhovory, často o nepříjemných věcech, jsou nedílnou součástí práce manažera. Když je budete umět vést, dosáhnete rychlejší nápravy, změny i žádoucího chování či práce zaměstnance.
Seminář je určen především pro:
Manažery/leadery, kteří potřebují změnit postoje zaměstnanců a naučit je pozitivně přistupovat k úkolům a rozhodnutím managementu. Pro všechny, kteří se potřebují naučit vést různé typy manažerských rozhovorů se zaměstnanci.
Co získáte účastí na semináři:
- Naučíte se profesionálně vést složité manažerské rozhovory, např. při vytýkání, změně nežádoucího chování, konfliktní situace apod.
- Osvojíte si kroky a způsoby komunikace s lidmi zaujímající negativní postojea neochotu akceptovat nové způsoby, nařízení, rozhodnutí
- Budete umět vytvářet vhodnou atmosféru při vedení rozhovorů s cílem zachovat důstojnost a respekt druhé osobě i sobě.
- Naučíte se vyvarovat se chyb a faux pas při vedení manažerských rozhovorů.
- Obdržíte zpětnou vazbu na výkon od lektorky a ostatních účastníků semináře podle zásad konstruktivní zpětné vazby.
Struktura a organizace semináře:
Dvoudenní tréninkový seminář (9 – 17 hodin), na kterém se budete učit formou praktického procvičování, sdílení know-how a moderních přístupů. Během semináře jsou přestávky na občerstvení a oběd. Přibližně týden před konáním semináře obdržíte pozvánku s organizačními údaji.
Místo konání semináře: Praha
Obsah semináře:
- Způsoby motivace zaměstnanců, kteří nechtějí vykonat úkol požadovaným způsobem; zájmy a postoje zaměstnanců – co je skryto za odmítavým jednáním a chováním zaměstnanců
- Korektivní rozhovor
- Struktura a postup a nácvik
- Důvody k vedení korektivního rozhovoru
- Praktický nácvik vedení korektivního rozhovoru – např. zaměstnanec ostatním „nevoní“, má časté pozdní příchody, nízký pracovní výkon, využívá bossing, „obtěžuje“ kolegy atp.
- Rozhovor orientovaný na změnu chování
- Struktura a postup
- Důvody k vedení tohoto druhu rozhovoru
- Nácvik vedení rozhovoru
- Předávání zpětné vazby
- Zpětná vazba jako forma rozvoje zaměstnanců
- Zásady udílení a zásady přijímání ZV
- Praktický nácvik
- Propouštěcí rozhovor
- Struktura a postup
- Příprava na propouštěcí rozhovor
- Chyby, kterých je potřeba se v propouštěcím rozhovoru vyvarovat
- Praktický nácvik vedení propouštěcího rozhovoru
- Konfliktní rozhovor
- Co je/není konflikt a proč vzniká
- Styly zvádání konfliktů – na všechny konflikty neexistuje univerzální řešení
- Tipy pro vedení konfliktního rozhovoru
- Techniky sebejisté, respektující a konstruktivní komunikace ve vedení všech druhů manažerských rozhovorů
- Videotrénink, zpětná vazba a doporučení pro další rozvoj
- Závěr a vyhodnocení semináře, akční plány účastníků
Lektor:
Mgr. Petra Šimková
Ohlasy na seminář:
„Vysoká míra interaktivity a zpětná vazba mezi účastníky, sdílení zkušeností, různorodost informací. Velmi přínosný byl trénink před kamerou.“
Tomáš
Další semináře/tréninky v KRC TEAM